Witamy Gościu!
Skike V07
przeglądających: 1 (1) Gość
Nartorolki, buty, wiązania, kije, ochraniacze, kaski i wiele innych akcesoriów. Niekończące się dyskusje o markach, nowinkach technicznych, dobieraniu sprzętu itd.
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Skike V07

Odp: Skike V07 11 lata, 8 mies. temu #1303

  • SlawekPS
  • Świeżak
  • Offline
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Myślę, ze ważna uwaga dla początkujących skikowców, szczególnie dla tych co jeżdżą "okazyjnie". Bardzo ważnym elementem wygodnej i przyjemnej jazdy na rolkach terenowych jest prawidłowe ciśnienie w oponkach. Zalecane ciśnienie jest dwukrotnie wyższe od ciśnienia w oponie rowerowej i prawie trzy razy wyższe niż w oponach samochodowych. Spadek ciśnienia o 1/4 powoduje bardzo duże opory przy jeżdżeniu. Niestety, nie wykryjemy tego zwykłym naciśnięciem palcem opony. Oponka ani drgnie. Nawet stojąc na sikach nie bardzo widać ugięcia opony. Jazda na takich flakowatych kółkach to istna mordęga. Do pompowania kółek najlepiej używać nożnej pompki samochodowej lub dużej pompki rowerowej ( takiej, którą przydeptuje się jedną nogą a tłok pcha dwoma rękami). Pompka musi być wyposażona w manometr. Kółka w rolkach terenowych mają bardzo małą pojemność i każdy pomiar ciśnienia to odczuwalne zmniejszenie ciśnienia w kółkach. Ja przy pompowaniu przekraczam podaną wartość o ok. 1/2 atm. gdyż przy odłączaniu pompki od wentyla ucieka trochę powietrza.

Odp: Skike V07 11 lata, 8 mies. temu #1304

  • SQU4D4K
  • Złoty forowicz
  • Offline
  • Posty: 218
  • Oklaski: 1
Ja używam oryginalnej pompki - ma ona taki przekręcany kołnierz, który chroni przy odkręcaniu zaworka przed ucieczką dużej ilości powietrza. Natomiast co do ilości powietrza i mordęgi, to jak pamietam Jodyna przed Westerplatte-Hel (112 km) tak właśnie trenował jeżdząc na flakowatych oponach. Ale w pełni się zgadzam z tym , że lepiej pilnowac ilości powietrza. Sam sprawdzam i dopompowuję raz na tydzień.

Odp: Skike V07 11 lata, 8 mies. temu #1305

  • Matek
  • Platynowy forowicz
  • Offline
  • Posty: 899
  • Oklaski: 11
Jest jeszcze inna kwestia związana z ciśnieniem. Jeśli zbyt długo jeździ się na niskim ciśnieniu, może to powodować obtarcie bocznych części dętki o oponę, co spowoduje jej całkowite przetarcie, a co za tym idzie oczywiście ujście powietrza. I nie pomoże tutaj załatanie dziury, bo najprawdopodobniej w krótkim czasie wyjdzie to w innym miejscu.

A ja do pompowania używam samochodowego kompresorka, podłączanego do gniazda zapalniczki w samochodzie. nie ma on takiego uderzenia ciśnienia jak kompresory na stacjach, a pompuje szybciej niż pompka.
  • Strona:
  • 1
  • 2

Newsletter

Informacje o nartorolkach na twój e-mail, wygodnie i bezpłatnie.
Akceptuję regulamin biuletynu
Biuletyn nartorolki.pl to cenne źródło wiedzy o nartorolkach, rolkach terenowych i nordic blading.